Dancefloor news

LED RGB BLINDERY SGM SP-6 SIX PACK OZDOBOU EUROVIZE 2014.

13.06.2014 | Dancefloor,s.r.o.
Eurovision logo

Vyhlášení rakouské „vousaté zpěvačky“ Conchity Wurst vítězem 59. ročníku soutěže Eurovision Song Contest představovalo zároveň vrchol velkolepého kodaňského představení, kterému dominovalo inovativní LED osvětlení společnosti SGM.

Eurovision show blue

V novátorském pojetí scény se kreativnímu řediteli Peru Zachariassenovi a projektantu osvětlení Kasperu Langeovi (kteří vzájemně spolupracují již deset let) podařilo zajistit, aby představení 26 vystupujících z celého světa mohla proběhnout na čtyřech různých površích, takže samotné pódium mohlo vždy projít příslušnou proměnou. K tomu byla zapotřebí obří klasická LED zadní stěna značky SGM o velikosti 110 na 13 metrů – a právě zde bylo s kýženým dramatickým efektem použito přes 350 led blinderů SixPack ( SP-6 LED SIX PACK ).


Společnost SGM byla opět zvolena jako oficiální technický dodavatel akce, jejíž popularita rozhodně neklesá a která se konala v zemi, z níž firma pochází, konkrétně v působivém prostředí komplexu B&W Hallerne na kodaňském ostrově Refshaleøen, bývalém přístavišti, z něhož vznikl park Eurovize.

V kurzu byly opět pixelové blindery SixPack, které si v Malmö zamiloval loňský produkční ředitel Ola Melzig. Kasper Lange totiž použil většinu kompletního inventáře v podobě 362 blinderů SixPack a na zadní stěně tak pomocí pixelového mapování vytvořil oslnivé maticové efekty. Každý výrobek má šest výstupů o vysokém 40W výkonu míchání barev s vestavěnou elektronikou a individuální DMX ovládání každé lampy, čímž lze dále zintenzivnit kreativitu LD´s.

Pokud jde o konkrétní řešení celé show, měl Kasper Langer naprostou volnost. Rozhodl se proto vůbec poprvé využít svítidla SixPack – a byl naprosto ohromen. „Měl jsem docela přesnou představu, jak chci scénu navrhnout – a právě SixPacky představují kvalitní, stabilní a velmi výkonné svítidlo, které jsme použili selektivně k dosažení speciálních efektů.“ K pixelovému mapování posloužil Hippotizer a celkové osvětlení bylo řízeno prostřednictvím pultů řady grandMA.

Po týdnu velkolepých představení tvořících předstupeň velkého finále uvedl generální ředitel společnosti SGM Peter Johansen, že po mnoha letech v daném odvětví může konstatovat, že byl svědkem patrně nejlepší světelné show: „Jsem opravdu hrdý na to, čeho se Kasperu Langeovi podařilo dosáhnout, a velmi mě těší, že si pro své neotřelé řešení vybral svítidla SGM.“

Výše uvedené podtrhuje skutečnost, že se z Dánska stává významný hráč na poli osvětlovací techniky, a to mimo jiné právě díky tomu, že zde Peter v 80. letech založil svou firmu ( Martin ), i díky SGM, která nyní sídlí v Aarhusu. „Je to nádherný pocit, když si člověk uvědomí, že ty nejmodernější svítidla na světě se vyvíjejí a vyrábějí v Aarhusu, z něhož se rychle stává protipól Silicon Valley v oblasti osvětlovací techniky. Z Dánska totiž pochází 25 procent veškerého osvětlení použitého v Eurovizi.“

Eurovision show red

SGM přistupuje k osvětlovací technice a LED technologii inovativně a neustále se snaží vytvářet nové nástroje pro významné projektanty osvětlení, mezi něž patří například právě Kasper Lange. O kvalitě nabízených produktů přitom nemůže být sporu – o tom ostatně svědčí také realizace show v komplexu B&W Hallerne.

Použitá svítidla SixPack zajistili kromě hlavního dodavatele akce, společnosti LiteCom A/S, také subdodavatel PRG a partneři SGM z celého světa nabízející pronájem osvětlovací techniky. Nákup svítidel SixPack pro oba dodavatele představuje nemalou investici.

Zatímco PRG již patří k předním celosvětovým uživatelům zařízení SGM, LiteCom se rychle stává významným zákazníkem společnosti SGM v její rodné zemi na poli pronájmu, zejména díky stále vyšším investicím do LED stroboskopů X-5 a světelných efektů P-5 – a nyní také svítidel SixPack.

Podle account managera Baldera Thorruda spojila společnost LiteCom síly s PRG s cílem reagovat na výběrové řízení EU, které vypsala instituce DR (dánská veřejnoprávní vysílací společnost).

Uvedení prodejci patří v dané oblasti již několik let k lídrům na trhu a s Kasperem Langem už dříve navázali úzké pracovní vztahy. „Opět se ukázalo, že tato spolupráce skvěle funguje,“ potvrdil Thorrud, přičemž rovněž pochválil podporu SGM.

Přestože sám Lange má s populárními talentovými televizními pořady pro DR bohaté zkušenosti – podílel se například na pořadech X Factor a Talent (obdoba soutěže Česko Slovensko má talent) či na dánské Eurovizi –, připouští, že nešlo o snadný úkol: „Jedná se o vůbec největší projekt, na jakém jsem kdy pracoval – ty ostatní se tomuhle ani neblížily.“

Pro představu: na pořadu pracovalo 450 zaměstnanců a televizní přenos pak dle očekávání sledovalo více než 120 milionů fanoušků. Z údajů zveřejněných následující den vyplývá, že díky Eurovizi se na sociálních médiích objevilo 5,4 milionu příspěvků, přičemž maximální objem 47 136 tweetů za minutu zaznamenal Twitter po vyhlášení vítězství Conchity Wurst.

Podrobnější informace o použitých produktech na Eurovision naleznete na www.dancefloor.cz nebo získáte přímo v sídle společnosti Dancefloor,s.r.o.

Podrobnější informace o produktu SGM SP-6 LED SIX PACK s mimořádnou zaváděcí promo slevou 40% ( do vyprodání 1. várky zboží nebo do konce června 2014 ) naleznete zde.

 

Váš Dancefloor,s.r.o.



 
Počet přístupů: 4032
Hodnocení článku:  1 2 3 4 5
Průměrná známka: 2.88
Počet hodnocení: 2605