Reference

RENE MERCEDES BENZ


Tento mezi motoristy známý slogan je jako ušitý nejen pro motoristy samotné, ale dokonale vystihuje i obecný význam světelné reklamy. A pokud se tohoto motoristického sloganu drží i prodejce automobilů, jako například hradecká firma Rene Mercedes, musí být úspěch zaručen.


Ti z Vás, kdo ve večerních hodinách jezdí vozem z Hradce Králové směrem na Třebechovice pod Orebem, si určitě všimli atraktivního osvětlení autosalonu firmy Rene Mercedes. Pravidelně se měnící barva celého objektu upoutá i zamyšleného řidiče či chodce. Jak celý projekt, realizovaný firmou Dancefloor, s.r.o., vlastně vznikl?  Vlastnímu výběru techniky předcházelo bezplatné předvedení celého sortimentu architektonických svítidel italské firmy Griven, která se liší nejen výkonem a vyzařovací charakteristikou, ale i způsobem vytváření výsledných barevných odstínů. Protože objekt má velké množství skleněných ploch a navíc je celková plocha poměrně členitá, jsou praktické zkoušky nutností. Dalším nepříznivým faktorem, který značně komplikoval možnost umístění svítidel, byl fakt, že na chodníku před autosalonem jsou permanentně zaparkovány předváděcí vozy. Nejen, že mohly vytvářet na osvětlované ploše rušivé stíny, ale co je horší, při najíždění a přemísťování vozů mohla být svítidla vážně poškozena. Byly proto navrženy a zhotoveny zakázkové stojany, které dovolily umístit svítidla asi  70cm nad okolní plochu a které současně chrání svítidla proti mechanickému poškození. Z několika doporučených variant byl nakonec schválen projekt počítající se čtyřmi ekonomickými svítidly Kolorclip, jejichž výbojka CDM-SA/T 150W má životnost 6000 hodin, a ovládací jednotkou S.G.M. Pilot 168. Velmi malý odběr jednotlivých svítidel umožnil jednofázové napájení a automatické nastartování Kolorclipů nastavitelným soumrakovým spínačem. To zajistilo maximálně ekonomický provoz, protože svítidla jsou zapínána a vypínána pouze při takové intenzitě okolního světla, kdy je osvětlení objektu zřetelné a může tedy plnit svůj účel. Navíc připojená ovládací jednotka dovoluje naprogramovat libovolnou barevnou sekvenci ať už jednobarevných, či různobarevných scén, a použít barvy, které ladí s barvou objektu a opticky jej zvýrazní. Komunikace mezi svítidly a ovládací jednotkou probíhá po jediném datovém kabelu prostřednictvím standardního sériového digitálního protokolu DMX. Proto i samotná instalace je velmi jednoduchá a levná. Pokud se na celou problematiku světelné reklamy podíváme z hlediska nákladů, zjistíme, že například cena neonového nápisu Mercedes Benz by byla přibližně stejná jako cena celé výše popsané soustavy inteligentního barevného osvětlení celého objektu. A to nemluvím o výsledném efektu. Jeden neonový nápis se v záplavě deseti dalších ztratí, osvětlenou budovu však těžko někdo přehlédne. A ruku na srdce, dát si na moderní firmu, toužící po úspěchu, reklamu ze začátku minulého století? Ve světě je tento druh architektonického osvětlení v plném rozkvětu. Osvětlují se nejen významné budovy, ale i historické památky, sochy, veřejná prostranství, parky, zahrady a fontány. Chceme-li se světem držet krok, budeme muset zvýšit i své požadavky na estetiku a kulturu vlastní prezentace, a mít stále na paměti, že i náš objekt je součástí nějakého architektonického celku, a jeho vzhled o nás mnohé napoví.


Podrobné informace o jednotlivých modelech architektonických svítidel Griven, jejich cenách a obrazovou dokumentaci naleznete na nově otevřených webových stránkách výhradního dovozce těchto přístrojů, firmy Dancefloor, s.r.o. Hradec Králové, na adrese  www.dancefloor.cz.


Ing. Michal Konštacký


V minulém čísle tohoto čtvrtletníku jsme Vás informovali o projektu architektonického osvětlení reprezentativního sídla hradecké firmy Rene Mercedes. Po více než ročním provozu jsme požádali majitele firmy, pana Jiřího Stašu, o krátký rozhovor.

Jste majitelem dvou reprezentativních autosalonů Mercedes, které patří mezi nejlépe prosperující autosalony v republice vůbec. Vozy této značky jsou synonymem úspěchu, jezdí v nich úspěšní podnikatelé, státníci a politici. Mohlo by se tedy zdát, že žádnou reklamu nepotřebují. V čem je tedy, podle Vás, projekt architektonického osvětlení Vašeho sídla přínosem?

Jak jste již řekl, vozy Mercedes jsou luxusní vozy, a jako takové by měly být prodávány a prezentovány na velmi vysoké úrovni. Standardy, které musí každé prodejní místo splňovat, jsou stejně přísné na vzhled jako na kvalitu personálu a služeb. A kvalitní architektonické osvětlení esteticky dokonalého objektu výsledný dojem ještě znásobí. Samozřejmě to nemá přímý vliv na zvýšení obratu, význam vidím spíše ve zvýraznění úspěchu a prosperity firmy jako takové. A úspěchu dosáhnete pouze prodejem kvalitních výrobků podporovaným kvalitními službami. A to je pro zákazníka rozhodující. Barevné architektonické osvětlení plní tedy nejen úlohu estetickou, ale i reklamní.

A konkréktní reakce na Váš autosalon?

Samozřejmě, neustále se měnící barevné osvětlení nelze přehlédnout. Musí si ho všimnout snad každý, kdo po setmění projde nebo projede kolem našeho sídla. A samozřejmě se líbí. Bohužel se však setkáváme i s projevy vandalismu, v České republice stále hluboce zakořeněným. Poškodit věc, kterou sám nemůžu mít, ať už ze závisti nebo prostě jen tak, je asi českým národním sportem.

Jako zástupce firmy, která pro Rene Mercedes celý projekt realizovala, se musím zeptat, jak jste spokojen se službami firmy Dancefloor?

Během více než rok a půl trvajícím provozu se vyskytl jediný drobný problém, který však byl servisním střediskem Dancefloor  okamžitě  odstraněn. Pro nás jako zákazníka to znamenalo jediný telefonát, o zbytek se postaral servisní technik, který si přístroj sám demontoval   a po opravě opět nainstaloval, bez nutnosti jakýmkoliv způsobem omezit provoz nebo dokonce vyřadit celou osvětlovací soustavu  z provozu. Já si na služby firmy Dancefloor, s.r.o. nemohu v žádném případě stěžovat.

Znamená to plus pro další spolupráci?

Jak jsem řekl již v úvodu, nám se barevné osvětlení sídla firmy líbí a docela rádi bychom ho viděli i u dalšího z našich autosalonů, který jsme postavili ve Svitavách. Avšak, jako zástupci výrobce reprezentativních vozů musíme respektovat i jednotnou image autosalonů. A to platí i o použitých barvách. Je tedy spíše na vůli německých architektů, kteří tuto image vytvářejí, zda se tento typ osvětlovacích soustav objeví i na jiných autosalonech Mercedes. Tím samozřejmě nechci říci, že naše spolupráce s firmou Dancefloor, s.r.o. končí. Naopak. Dancefloor, s.r.o. je dynamická a progresivní firma a vzhledem k širokému sortimentu zboží nejen z oblasti speciálních svítidel a projektorů jejich služeb určitě ještě využijeme.

Děkuji za rozhovor.